Krajina s údolím
Pozdně barokní expresivní malba zobrazuje žánrový výjev idealizované krajiny a prací na polích – senoseč, odpočinek. V druhém plánu vidíme věž a malé stavení. Kompozici doplňují stylizované stromy. Krajina ubíhá do dálky v posledním plánu. Rukopis díla je výrazný, pastózní, je zřejmé že se jedná o kvalitní produkci své doby. Na zadní straně je přilepena cedulka s textem: Fürst Metternich.
Postup restaurování byl obdobný jako u jiných obrazů, ale jelikož jsem jej zde ještě nepopisovala, níže uvádím část restaurátorské zprávy:
Postup restaurování byl po celou dobu dokumentován a na závěr vznikla restaurátorská zpráva.
Místa, kde malba jevila známky nesoudržnosti s podložkou byla upevňována za pomoci Lascaux 4176 a restaurátorská termošpachtle RTC.
Prachové depozity byly snímány jemným štětcem.
Pomocí směsí organických rozpouštědel, místy pomocí vodních metod, byly z díla sejmuty vrstvy starých zežloutlých laků, lokální přemalby. Staré tmely byly snímány mechanicky. Následně byla malba opatřena izolačním damarovým lakem 1:6.
Zadní strana plátna byla zbavena prachových depozitů houbičkou wishab, nečistoty byly snadno odstraněny i zpoza rámu, proto nebyl důvod snímat dílo z napínacího rámu. Napínací rám byl opatrně očištěn destilovanou vodou.
Následně jsem přistoupila k vyrovnání plátna. Vyrovnání probíhalo působením tlaku a vlhkosti (navlhčení plátna sprejem, zatížení se savým materiálem). Lokálně byla použita restaurátorská termošpachtle.
Malba byla opatřena slabým damarovým lakem
Defekty v malbě byly tmeleny emulzním tmelem, byla napodobena struktura okolní malby, aby bylo možno provést napodobivou retuš.
Tmely a poškození malby byly retušovány akvarelovými barvami Schmincke Horadam Aqarell a následně pryskyřičnými barvami Maimeri Restauro. Došlo tak k vizuálnímu scelení díla.
Dílo bylo na závěr opatřeno damarovým lakem.